2013. augusztus 29., csütörtök

9. Csomózott karkötő kötélből - DIY

Na ez a kis tutorial (útmutató) igazán kihozott a béketűrésből. Készítsünk elő zsineget, hajlító fogót, meg csatot. Aztán keresztbe teszed a szálat... és HOPP! - kész a csomózott karkötő. Pont így lesznek a reklámban a gabonapelyhek is.

Aztán egy kis keresgélés után megtaláltam a hiányzó képet, ami szintén nagy segítség volt... Tehát a következő kép, a fentinek a második képe után következik. Jól figyeljetek, ez a részletes módszer!
Na ugye, hogy most már sokkal jobb...

Azért valljuk be, itt már le lehet követni a vonalakat, de kicsit túlzás, hogy egy hurokból aztán hirtelen megvan a csomó, és akkor meghúzzuk a két-két zsinegvéget és kész...

Nekem ilyen kötelem nincs itthon, úgyhogy megint egy szétvágott nyaklánc zsinórjait használtam.
Jellege:
Összesen 8 db-ból állt, úgyhogy feleztem, és a 4-4 zsinórra kötöttem egy-egy csomót, hogy könnyebben tudjam kezelni. 

A másik felét cellux-szal rögzítettem - majd látni fogjátok hogy tök mindegy. (A lényeg, hogy ne essenek szét a szálak egyik oldalon se.)
Ezután egy hurkot csináltam belőle, így:

Tehát ránéztem a fenti-eredeti ábrára, és kisilabizáltam, hogy melyik fonál melyik. Na az egyiken csak ennyi történt, amit itt láttok.
A másikat U-alakban tettem hozzá úgy, hogy az U alsó kunkorja nálam a csomó alatt van, amúgy minden része az előbbi zsineg felett halad.

Ezek után a második szál csomótlan végét bújtatjuk alatta-felette-alatta sorrendben.
Az egymáshoz így közel került két-két véget óvatosan húzzuk, amíg ki nem adják a mintát.

Nagy rögzítő híján, megint a nagy láncszemeimhez nyúltam (csak el ne fogyjanak!), és ezeket olyan távolságban hajlítottam meg, hogy ha összeérintem a két véget kényelmesen a csuklómra férjen.

Ezek után szépen elvágtam a végeket kb. 2-2 cm hosszúságot hagyva, és a két szem közé hajlítottam még egyet. Így csat nélküli, belebújós karkötőm lett. Persze, nyugodtan tessék a megvenni a csatot, bennem csak buzgott a tettvágy és nem győztem kivárni, hogy legyen. :)

Ajánlott a szélesebb fonal/zsineg/kötél használata, sokkal látványosabb lesz tőle a minta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése