2013. szeptember 4., szerda

15. Madárfészek tutorial - szettben szép az élet! - DIY

Nem bírtam magammal, csak elmentem venni egy vastagabb drótot, hogy szebb és mutatósabb legyen a fészkem.

Aztán most nem hagytam, hogy vérszemet kapjak, megálltam fényképezgetni, hogy ne az angol videó után kelljen dolgoznotok. - Lassan amúgy át kéne állnom valami rendes fényképzési technikára, sokat dobna a blogon, nem gondoljátok?

Szóval ez itten ugye, az első próbálkozás. Ez annyira madárfészek, mintha egy strucc véletlen a tyúkólba tojta volna a tojásait. Pedig nem sajnáltam tőle a drótot - na, de mindennek van határa.
Tehát eltotyogtam a boltba, találtam is vastagabb drótot, de semmi jelölés nem volt rajta, tippre azt mondanám, hogy 0,5 mm-es. Ebből kértem 4 métert, biztos, ami biztos alapon. Nem semmi, hogy elkérnek 60 forintot méterenként! Ekkora tételben ez nem sok, de nem szaladnék haza egy egész tekerccsel, az biztos...

Alapanyagok:
  • 4 méter 0,5 mm-es drót (én találtam ilyen barnás-bronz színűt)
  • 3 db gyöngy (megint újrahasznosítottam, de ahogy néztem gyöngyönként 30-100 Ft-ba került volna, ha vennem kell)
  • lánc (na, ezt nem is nagyon ajánlom, hogy vegyetek. ha van otthon egy hasonló egy medálos nyakláncotok, akkor inkább a medált cserélgessétek naponta!)

1. Felfűzöm a 3 gyöngyöt a drótra úgy, hogy hagyok kb. 8-10 cm-t a végén szabadon. Ezután úgy hajlítom a drótot, hogy a gyöngyök háromszög alakot vegyenek fel, majd háromszor elcsavarom a drótot.

2. Fogom a drót másik felét és elkezdem felcsavarni egy ceruzára - nem kell hogy szabályos legyen, annyi szerepe van ennek a műveletnek, hogy kicsit "gyűrött" legyen a drótunk. Arra kell csak vigyázni hogy hurkok ne maradjanak, mert később hátráltathatnak a munkában.

3. Széthúzom a drótot, hogy hullámos maradjon, majd elkezdem a gyöngyök köré tekerni. 4-5 ilyen kört teszek, közben végig fogom, el ne szabaduljon. Majd megfordítom és ahogy esik - alapon hajtogatok pár hurkot-karikát az aljára is.
Nem egy leányálom 4 méter dróttal dolgozni, úgyhogy nyugodtan lehet kevesebbel. Nekem a végén maradt kb. 1,5 méter, amit nem használtam fel.
(Aki látta a videót, ott a csajszi azt mondja, hogy "megéri" ha egyben használod a drótot, de tök mindegy, igazából méterenként is belecsavarhatod a meglévő anyagba, csak az alapod legyen stabil.)

4. Ezután a gyöngyök között kezdem el átfűzni a drótot, mintha varrnék. Ahol még kell anyag ott ismétled a lépéseket: pár kör, alul pár hajtás, majd "elvarrod".
Ahogy elég széles lett a madárfészek, úgy a szálat visszavezetjük az elejéhez. A két szálat összesodorjuk és toll/ceruza (vigyázat! a fénykép-modell éppen nem alkalmas erre a feladatra) vagy erre való fogó segítségével hajlítunk egy hurkot, majd elcsavarjuk a szárát.

5. Ráfűzzük egy láncra és kész!

Bónusz: Menet közben sikerült elkottyintanom, hogy nekem maradt 1,5 méter drótom, igaz? És aki szemfüles, már a címből látta, hogy szettről lesz szó. Szóval, gondoltam, ne legyen teljesen ismétlés, csináltam a maradékból fülbevalót is hozzá.
Ugyanez a művelet, választottam 3-3 kisebb gyöngyöt, és előszedtem két fülbevaló akasztót a maradék drótomhoz. Íme:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése