2013. szeptember 6., péntek

17. Szalag-karkötő - DIY

Na, szóval volt ez az ötlet. Mutatom:

Ó, hát ez tök egyszerű, csak fogok egy szalagot - ja, az nincs! - meg nagy méretű gyöngyöt - hm, ez sincs.. - és akkor nekiesek tűvel meg damillal.
Na, pontosan ezért tartott eddig, amíg találkozhattok nálam is ezzel a kedves és szuper elegáns karkötővel.

2 m-es kiszerelésben sikerült csini szalagokat venni, de mivel nem tudtam szabadulni ettől a sötétkéktől, ezért az egyik ilyen is lett, ezzel próbáltam ki.

Aztán időközben megjöttek a 6x8 mm-es swarovskik, gyöngyből meg még mindig csak 4 mm-s van itthon, úgyhogy azzal semmi esélyem nem lett volna szépet alkotni. A SW meg úgy is szépen csillog, nem? :)

Egy dologra kellett rájönnöm. Az a damil amivel én dolgoztam, de úgy általában a többi is, nagyon jó, de hogy varrni vele nagyon rossz, csúszkál, kiugrik a tűből, nem úgy kanyarodik ahogy én szeretném. Na pont ezért nekem nem is teljes a köröm, inkább a szalagot hagytam hosszabbra.

Alapanyag:
  • damil
  • szatén (?) szalag
  • nagyobb méretű gyöngy


1. Befűzöm a damilt a tűbe, a szál végére csomót kötök, amit kicsit megperzselek öngyújtóval.

2. Ahhoz, hogy a végén majd szép masnit lehessen kötni, hagynunk kell körülbelül 20 cm-t a szalag végéből, innen kezdjük az öltést. Színe van felfelé, tehát alulról indítjuk a damilt, így nem látszik majd a csomó.

3. Mivel nehéz lenne feszesen tartani, én kb. a hüvelykujjamnak megfelelő távolságot (~ 2 cm) hagytam ki két öltés között és csak időnként húztam rajta egyet, hogy szépen befodrozódjanak a gyöngyök. Tehát valahogy így:
Sajnos, képet nem csináltam, mert hevesen szorítottam a damilt meg az egész műremeket, de legközelebb fogok, mert hát a paint-es rajzkészségem hagy kivetni valót maga után, valljuk be. :)

4. Amikor aztán elegem lett az egészből, fogtam az egészet és kivágtam a... - ja, nem is! Szóval öltöttem egy nagyon kicsit a szalagon (most már feszesen állnak a gyöngyök, hiszen abbahagytam a fűzést!), és elkezdtem visszaölteni a szemeket, egészen az elejéig, ahol elvarrom a damilt, ismét lent, "rejtve".

5. Ha jól figyeltetek, a szalag másik feléről nem nyilatkoztam, most még van időtök korrigálni a másik felének a hosszával, ha a 20 cm nem lenne elég (a 20-at is csak azért mondtam mert a 10 cm nem elég... - higgyétek el) egy szép masnihoz. - Azért is jó ez a karkötő, mert nem kell bajlódni a csatokkal.

Az én művem:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése