2013. szeptember 17., kedd

28. Nyitófülekből karkötő - DIY

Az eredeti ötlet:

Mint saját magam reklámja, magamon viselve eddig ez az ötlet, illetve a gombos fülbevaló aratta a legnagyobb sikert az ismerősök körében. (A legelsők közül még a cipőfűzős karkötő...)

Személy szerint ebbe a kis karkötőbe szerelmes vagyok. Megfelelő madzaggal sikerült konszolidált, csajos karkötőt csinálni, az eredetileg punkos ötletből - legalább is nekem mindig ők jutnak eszembe a nyitófülekről. - Az a fránya sok sztereotípia. :) 
Szóval aki tudja, hogy hol lehet engem elérni, az legyen szíves gyűjteni nekem a nyitófüleket, mert még van pár ötlet, amit kipróbálnék! ;)
Amire szükség lesz:
  • átlagos csuklóra 20-22 db nyitófül
  • egy kb. 60 cm-es szalag, nekem ruhamadzag
  • egy gomb, és egy kis tű-cérna varázslat
1. Fogunk egy nyitófület és a két lyukon keresztül áthúzzuk a szalag két végét, úgy hogy egyenlők maradjanak a szárak, és egy kis fülecske maradjon a végén. Én keresztüldöftem egy tűt a végén, biztos, ami biztos alapon - így amikor szorosabbra fűztem a füleket, a kiszámolt kis hurok mindig megmaradt.

2. Aki már fogdosott nyitófüleket, vagy csak letörte az adott kis söröcskéről, vagy energiaitalról, az tudja, hogy ezeknek eléggé egyenetlen a hátulja, karcolhatná a csuklónkat. No, ezért van úgy kitalálva ez a technika, hogy a következő darab, amit felfűzünk az fordítva kerül fel, fűzés után mindig félúton találkoznak a darabok, a mintában egyébként fedve teljes felületen a másikat. Így:

3. Tehát a feleket összeillesztjük és a madzagot átfűzzük rajta, majd hol a sima felülettel, hol pedig a recéssel felfelé fűzzük a mintát.
A képen látható módon fogjuk össze a nyitófüleket, így a madzag nem esik vissza, és így lehetséges az is, hogy folytonosan tudjuk felfűzni az egyes darabokat.

4. A 22 db felfűzött fülecske után:
Már csak annyi dolgunk van, hogy egy megfelelően nagy gombot, ami elakad az elején kihagyott hurokban, rávarrjuk a szabadon lógó két végre. Majd begomboljuk. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése