2013. szeptember 8., vasárnap

19. Valami sok gyöngyös, csajos karkötőt nem tudsz? - Hát ez jutott eszembe...

Jött egy csomó fehér gyöngy, meg egy kérés, hogy valami csajosat. Tekintve, hogy én annyira nem szeretem a csajos dolgokat, nekem az egyet jelent: valami rózsaszínes, lilás árnyalat, virágokkal, meg pillangókkal, csillogjon, meg minden... (Ugye? Ha először nem a képet kapom, csak a leírást! :) )

Maga a karkötő végtelenül egyszerű, kicsit hosszú felfűzögetni a gyöngyöket, de a végeredményért megéri.
Az aktuális divatnak való hódolás jegyében pedig "ombre" stílusban, ergó színátmenettel dolgoztam.

Alapanyagok:
  • gumis fonal - 3 x 30 cm
  • 2 db csomószorító
  • 4 mm-es gyöngyök - végül én 3 színnel dolgoztam, és egy kicsit hosszú lett a lánc, úgyhogy a következő darabszámot javaslom: 20 - 10 - 20 db (összesen 60 - 30 - 60 az egyes árnyalatokból)
  • 2 db strasszos elválasztó - nem muszáj, de nálam lesz (ha egybeérnek az árnyalatok jobban érvényesül az "ombre" hatás, úgyhogy elhagyható, tényleg)
  • díszítő medálocskák - "charm"-ok
  • ezekhez karika, amivel felrakjuk
  • 1 db lánchosszabbító
  • 1 db csat
1. Nem lesz egyszerű! - legalább is a legtöbb időt az vette el, mire beszuszakoltam 3 szálat a csomószorítóba, a szál végén csomó, levágom a felesleget, perzselem kicsit a végét.

2. Innentől már csak kész képek lesznek, úgyhogy leírom mennyire bonyolult:
  • felfűzök mindhárom szálra 20-20 fehér gyöngyöt,
  • ezután a mindhárom szálat átfűzöm a strasszos elválasztómon,
  • felfűzök mindhárom szálra 10-10 világos lila gyöngyöt,
  • strasszos elválasztó,
  • majd 20-20 sötét lilát fűzök fel,
  • csomószorító.
3. Egyik végére csat kerül, a másikra lánc.
... és akkor csajos hatás érdekében, kicsit széthúzod a gyöngyöket, ahol szimpatikus, ráteszed egy karikára a kis medált, és összezárod az egyik szálon. - A gyöngyök összeugranak körülötte, úgyhogy takarni fogják a nagyját, csak a medál fog díszelegni.

4. Mivel nekem még az elvárások között szerepelt, hogy egy szélesebb karkötő legyen, ezért csináltam még egy ugyanilyet, csomószorítókat egy karikával egymás mellé soroltam, majd a szabad végét átbújtattam párszor az eredeti szálai között, a végén pedig megint a csomószorítókat tettem egy karikára. Íme:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése